• Constructiewerk.jpg
  • Caterpillar hydr. hijsmast.jpg
  • Rupsdumper.jpg
  • Meten is weten.jpg
  • Liermast Caterpillar.jpg
  • Spoorstel 918.jpg
  • 924 stempels en liermast.jpg
  • Volvo EW180E.jpg
  • 918 met TM hijsmast.jpg
  • Servicebussen.jpg
  • 3 Printplaat.jpg
  • 2 Spoorstel TM binnen.jpg
  • Rode HH02.jpg

 

TM volledige spooraanpassing NL 2018

 

 

TM Spoorweg aanpassing

Onder de merknaam TeleMast past Nijhuis Engineering Dronten BV hydraulische graafmachines aan als KROL, om zowel over de weg als op het spoor te kunnen werken. Nijhuis Engineering is uniek, door als één van de weinige in de wereld, niet alleen de mechanische aanpassingen in eigen huis te ontwerpen, fabriceren en op te bouwen. Zo worden ook de elektronische beveiligingen in eigen huis ontwikkeld en gefabriceerd. Hierdoor is het mogelijk snel aanpassingen, uitbreidingen en speciale klant wensen te integreren. In het onwaarschijnlijke geval van een storing wordt adequaat uit eigen ontwerp kennis gereageerd. Tevens is het mogelijk een naadloze samenbouw te maken tussen de mechanische, hydraulische en elektronische aanpassingen. Alle mechanische constructies worden door eigen 3D CAD ontwerpers berekend en getekend, terwijl eigen programmeurs en elektronici de beveiligingen verzorgen.

De opbouw is mogelijk voor zgn. “hoogrijders” en spoorwiel aangedreven versies waaronder rupsmachines. Doordat Nijhuis Engineering alle elektronica, elektra en hydrauliek in eigen beheer uitvoert en over een zeer volledige machinewerkplaats beschikt, kan de ombouw tot KROL in korte tijd tegen een concurrerende kostprijs worden gerealiseerd. De aangepaste KROL voldoet aan de NEN normen en de eisen van Railinfra. Om de machines te testen beschikt Nijhuis Engineering over een uniek simulatie test platform, waarin alle denkbare posities en belastingen kunnen worden uitgevoerd en gemeten.

Extra opties zoals; steunpoten, extra hijsarmen, lier aanpassingen, hoogwerkbakken, hydraulische remmen op de spoorwielen, begeleiders zitplaats, gereedschapskisten, trekhaken etc. behoren tot de mogelijkheden. Zo ook speciale ballastverzwaringen die door de unieke testopstelling uiterst efficiënt kunnen worden bepaald.

Specificaties:

  • Volledige 3D CAD engineering, constructie en opbouw in eigen huis.
  • Volledig volgens de EN 15746-1 en 2 en eisen van Railinfra opgebouwd.
  • Snelle complete en prijs gunstige opbouw als KROL, door alles in eigen beheer.
  • Flexibel in het maken van speciale aanpassingen door onze eigen programmeurs.
  • Veel opties mogelijk.
  • Zelf ontwikkelde beveiligingen worden maatwerk voor uw machine.
  • Snelle wisseling tussen spoor- en tramwielen mogelijk.
  • Failsafe hydraulische spoorwiel schijf beremming (optie).
  • Railstel module aanbouw kan in zeer korte tijd aangepast worden.
  • Totaal gekeurd door Aangewezen Instantie (zoals; TÜV, Aboma Rail).